Log-InLogin aa+

Hold Ctrl-tasten (Cmd-tasten til Mac).
Tryk på + for at forstørre eller - at skrumpe.

meny Menu
Home  > FAQ

FAQ Triaba - Spørgsmål og svar på ofte stillede spørgsmål fra vores paneldeltagere.

Spørgsmål og svar på ofte stillede spørgsmål fra vores paneldeltagere

1. Hvordan bliver jeg medlem af Triaba panel?

Du kan melde dig ind ved at udfylde formularen her eller via linket.

Medlemskabet er gratis, og du kan når som helst melde dig ud. Du skal være fyldt 15 år for at deltage.

2. Skal jeg bo i Danmark for at melde mig ind?

Ja, men vi har også markedsundersøgelser i Norge, Sverige, USA, Canada, England, Tyskland, Østrig, Svejts, Finland, Indien, Syd-Afrika, Australien, Spanien, Japan, Italien, Mexico, Singapore, Malaysia, Irland og Nederlandene.

Der åbner nye paneler med jævne mellemrum. Er dit land ikke er på listen, er der stor sandsynlighed for, at vi begynder undersøgelser inden længe.

3. Jeg har glemt mit brugernavn og/eller password. Hvordan bestiller jeg et nyt?

Klik på fanen for “login”. Klik på den blå tekst, hvor det står "Glemt dit password?”. Skriv din mailadresse, og du vil få tilsendt et nyt password sammen med dit brugernavn. Du kan også bestille et nyt password via linket her: http://www.cint.com/cpx/ForgotPassword.aspx?GUID=a0332840-116c-4f06-acfb-a08ab3dc1b96

4. Hvor bliver mine personlige oplysninger lagret - og er det sikkert?

Alle personlige oplysninger bliver lagret sikkert på en server hos Cint AB: "Cint software supports Secure Sockets Layers (SSL) for sampling, panel management and critical panelist information. Cint’s servers are secured by Qbranch, a leading IT systems management company in Sweden".

Du kan læse mere hos Cint AB her - http://www.cint.com

5. Hvordan logger jeg mig ind på min konto?

Du kan modtage dine login-detaljer ved at gå ind på siden "login" og oplyse din mailadresse.

6. Hvordan ændrer jeg min mailadresse?

Send os en mail (support(at)triaba.com) med din gamle og nye mailadresse sammen med dit postnummer. Således kan vi være sikre på, at det er rigtige person, som får ændret sin mailadresse.

7. Hvordan kan jeg ændre mine personlige oplysninger?

Du kan ændre dine personlige oplysninger ved at logge dig ind på din personlige brugerside.

De oplysninger, du skriver her, bruges til at finde netop de undersøgelser, som skal sendes til dig, samt til hvilken konto de optjente penge skal udbetales til. Du vil også kunne give mere præcise oplysninger om dig selv i forbindelse med de undersøgelser, du vil modtage. Når du har gennemført en undersøgelse, vil der sædvanligvis være nogle felter, hvor du bedes give yderligere oplysninger

8. Hvordan melder jeg mig ud af panelet?

Du kan når som helst afslutte dit medlemskab. Dette gør du ved at logge dig ind på din brugerside og vælge ‘udmeldning’. Har du for nyligt modtaget en “påmindelse”, skønt du er udmeldt, kan dette skyldes, at en ekstern udbyder har udvalgt din profil.

OBS: når du først har opsagt dit medlemskab, kan du ikke senere blive medlem med samme mailadresse.

9. Jeg ønsker at logge mig ind på min Triaba konto, men ender i et andet panel. Hvordan er det muligt?

Triaba er medlem af ‘Cint OpinionHUB’ (tidligere Cint Panel Exchange (CPX)), og hvis du er medlem af flere paneler om markedsundersøgelser, er det muligt at logge dig på flere konti via vores side. Du skal derfor bruge det rigtige brugernavn og password for at komme til den rigtige konto. Er du medlem af flere paneler hos ‘Cint Opinion’, kan du kun besvare samme undersøgelse én gang. Skulle du alligevel have besvaret samme undersøgelse flere gange, vil du kun modtage belønning for én besvarelse. Skriver du din mailadresse i ‘glemt password’, kan du se hvilke paneler, du er medlem af.

10. Hvad er saldoen på min konto - og hvordan kan jeg se den?

Logger du dig ind på din brugerside, kan du kontrollere din saldo og din historik for udbetalinger. Dette gøres under ‘login’.

11. Hvor meget får jeg for en undersøgelse?

Betalingen afhænger af længden på undersøgelsen - og kan variere fra 1,- til 40,- kr.. Sædvanligvis vil du optjene mellem 5,- og 15,- kr. per undersøgelse, og der bliver udsendt både korte og længere undersøgelser.

12. Hvordan får jeg udbetalt det beløb, som jeg har optjent?

Hvis du via din brugerside klikker på ‘Min saldo’, får du flere muligheder for at få dit beløb udbetalt. Den nemmeste er via PayPal: læs evt. mere på paypal.com.

Det er i den forbindelse vigtigt, at du bruger samme mailadresse til både PayPal og til Triaba. Har du allerede en PayPal-konto - og er du logget ind - kan du frit lægge flere mailadresser ind.

Når du har fået mail fra PayPal om, at du har modtaget indbetaling fra os, skal du acceptere indbetalingen hos PayPal. Gør du ikke det, bliver beløbet sendt retur efter et stykke tid.

13. Hvorfor kommer mine penge ikke ind på min konto?

Der kan forekomme ventetid fra, du vælger enten at få pengene udbetalt eller at modtage et gavekort. Husk, du skal acceptere indbetalingen. Du kan altid se din status via din brugerside.

Når du har accepteret indbetalingen, bør det ikke tage længere end fem arbejdsdage før pengene er på din PayPal-konto. Gavekort bliver udsendt månedligt. Der kan derfor forekomme 30 dages ventetid fra, du bestiller gavekortet og til, det bliver sendt.

14. Hvor kan jeg bruge de optjente penge?

Har du en PayPal-konto kan du vælge at betale direkte over nettet - hvis sælgeren modtaget PayPal - eller at få pengene overført til en almindelig bankkonto. Se mere hos PayPal (https://www.paypal.com).

15. Jeg har været inaktiv, og nu er saldoen nul på min panelkonto - hvorfor?

Er du inaktiv i panelet i cirka et år, bliver din konto sat i nul. De optjente penge er ikke væk, men skal blot genaktiveres. Send en mail til support(at)triaba.com. Vi tager derefter kontakt til ‘Cint' - og din konto bliver genaktiveret.

Har du været inaktiv i længere tid - eller er din status i panelet blevet lav - kan du uden varsel blive slettet. Formålet med Triaba er at tilbyde markedsundersøgelser - og hvis du ikke svarer på dem, er der ingen grund til, at du er medlem.

16. Hvor mange undersøgelser vil jeg modtage?

Antallet af undersøgelser er afhængig af dine personlige oplysninger (som oplyst af dig). De fleste undersøgelser henvender sig til specifikke panelmedlemmer: f.eks. personer med bil. Som udgangspunkt vil du gennemsnitligt modtage tre undersøgelser om måneden, men du kan altid via din personlige side begrænse antallet af undersøgelser. Deltager du i undersøgelserne, vil du blive opprioriteret og efterhånden modtage flere. Deltager du ikke, vil du blive nedprioriteret.

17. Hvordan svarer jeg på en undersøgelse?

Du vil modtage en mail til den mailadresse, som du oplyste, da du meldte dig ind. Heri vil der være et link, og undersøgelserne åbner i et nyt vindue. Herefter vil du blive hjulpet videre.

18. Når jeg klikker på linket, står der at undersøgelsen er slut/lukket. Hvad betyder det?

Alle undersøgelser bliver sendt til et større antal medlemmer. Undersøgelserne slutter, når der er modtaget tilstrækkeligt besvarelser. Derefter kan der ikke svares. Det kan derfor betale sig at besvare så hurtigt som muligt.

19. Hvorfor kan jeg somme tider kun besvare ganske få spørgsmål?

Nogle undersøgelser er rettet mod en bestemt gruppe personer - f.eks. allergikere. Derfor bliver der stillet nogle indledende spørgsmål, som viser om netop du hører til målgruppen. Gør du ikke det, afsluttes undersøgelsen. Dette kaldes ‘screenout’-spørgsmål.

20. Hvorfor er det nødvendigt at udfylde de samme basisoplysninger (som alder og køn) flere gange.

Passer du ikke umiddelbart ind i målgruppen, kan du opleve at blive sendt videre til en anden undersøgelse. Dette kan ske flere gange, og desværre må du for hver undersøgelse gentage nogle basisoplysninger. Dette er for at finde netop den rigtige undersøgelse til din profil, og vi håber, du vil have forståelse for det.

21. Når jeg klikker på linket, får jeg besked om, at undersøgelsen er lukket. Hvorfor?

Det kan der være flere grunde til. F.eks. har selskabet bag modtaget nok besvarelser, eller du passer ikke i målgruppen. Det sker også, hvis du forsøger at besvare samme undersøgelse flere gange (det kan forekomme, hvis du er medlem af et anden panel under OpinionHUB). Du kan også komme ud for at blive takket for deltagelse, inden du har besvaret spørgsmålene. Du vil derpå blive sendt videre til en anden undersøgelse. Er du inaktiv i 10-15 min, slutter undersøgelsen for dit vedkommende . Du bliver da ikke krediteret, men du kan sende os en mail, hvorpå det sædvanligvis vil ske.

22. Hvordan bliver mine svar og personoplysninger håndteret?

Alle svar behandles anonymt og kan ikke spores tilbage til dig. Du er fuldstændig anonym. Dine personlige oplysninger behandles efter den norske lov om personbeskyttelse og bliver ikke delt med andre.

23. Er pengene, jeg optjener skattepligtige?

Som udgangspunkt ikke, men kontakt evt. skat.dk.

24. Jeg fik en fejlmelding på undersøgelsen.

En fejl kan opstå af mange grunde. De to almindeligste årsager er:

1. Accepterer din pc ikke cookies, vil du ikke blive genkendt af systemet som deltager.

For at kunne svare, må du tillade, at det lagres en cookie på din maskinen, mens du besvarer spørgsmålene. Cookies accepteres på forskellige måder, men således indstilles Microsoft Internet Explorer:

1. Vælg menupunktet "Værktøj"

2. Vælg "Alternativer for Internet"

3. Vælg fanen "Personlig"

4. Sæt sikkerhedsniveauet til “Middel"

5. Klik "Brug" og deretter "OK"

25. Kan jeg invitere andre til at blive medlem?

Ja, det vil vi sætte pris på, men undlad at spamme andre.

26. Kan jeg blive medlem via Facebook?

Naturligvis - og medlemmerne af vores Facebook-gruppe kan tilmed vinde gavekort hver måned. For at kunne deltage, må du dog som minimum besvare én undersøgelse om måneden.

27. Betaler Triaba for at blogge?

Medlemmer, som blogger os, kan vinde gavekort på 300,- kr.

28. Er jeg blevet slettet som medlem - og hvorfor?

Den mest almindelige årsag er, at du ikke har besvaret undersøgelserne. Har du i løbet af et års tid ikke svaret, risikerer du at blive slettet. Ønsker du at blive medlem igen, kan du ikke bruge den samme mailadresse.

En anden grund kan være dit valg af mailadresser. Vi oplever desværre falske registreringer, som ofte er hotmails og gmail. Er du fejlagtigt blevet slettet, kan du sende os en mail, og du vil blive registreret igen.

29. Jeg har meldt mig ind, men modtager ikke password og brugernavn. Hvad er gået galt?

Hovedårsagen er en fejlagtig mailadresse. For at tjekke, om du er registreret, oplys din mailadresse, når du åbner dette link: http://www.cint.com/cpx/ForgotPassword.aspx?GUID=b77f5aa5-a90e-49e0-83c1-abe9f8144375

30. Hvad er Cookies?

En cookie er en informationsdel, som bliver opbevaret på harddisken for at registrere informationer om personlig brug og oplysninger. En cookie gør det enkelt at håndtere brugerreferencer og den elektroniske indkøbskurv. Nogle bliver dog ikke understøttet i HTTP.

31. Kan jeg bruge min Smartphone og/eller tablet til at besvare undersøgelser?

Din enhed skal kunne lagre cookies (se ovenfor). Hvis ikke, bliver dine besvarelser ikke registreret, og du vil ikke blive krediteret.

32. Fejlen "Ugyldig e-mailadresse"

Hvis du får fejlen "Ugyldig e-mailadresse", kan Triaba ikke genkende dit brugernavn eller din e-mailadresse.

Almindelige årsager til denne fejl

  • Der er et ekstra mellemrum i dit brugernavn eller din e-mailadresse.
    • Dette sker oftest, hvis du forsøger at logge ind med dit navn i stedet for dit brugernavn eller din e-mailadresse. 
  • Der er mere end et@-symbol.
  • Der er ugyldige tegn såsom parenteser, koloner, semikoloner osv.
  • Du har ved en fejl indtastet@gmaileller@yahooi stedet for@gmail.comeller@yahoo.com.

Opdatering af din browser

Hvis du er ret sikker på, at dit brugernavn eller din e-mailadresse er indtastet korrekt, kan du prøve at opdatere loginsiden i din browser og indtaste dit brugernavn eller din e-mailadresse igen.

Aktivér cookies

Du skal aktivere cookies, før du kan bruge din Triaba-konto. 

Hvis du har aktiveret cookies i din browser, men fortsat får en fejlmeddelelse, kan du prøve at åbne et nyt vindue i din browser eller lukke de andre browserfaner.

Hvis du stadig har problemer, kan du prøve at rydde din cache og dine cookies.

Sådan aktiveres cookies:

Google Chrome

  1. På værktøjslinjen i din browser skal du vælge Mere Indstillinger .
  2. Vælg Avanceret nederst på siden.
  3. Vælg Indstillinger for indhold under "Sikkerhed og privatliv".
  4. Vælg Cookies .
  5. Aktivér Tillad, at websites gemmer og læser cookiedata .

iOS Safari

  1. Tryk på Indstillinger på din telefon.
  2. Tryk på Safari  Bloker cookies  Tillad altid .
  3. Vent fem minutter, og åbn appen.

Andre browsere

Se Hjælp i browseren.

Ryd cache og cookies

Cookies er filer oprettet af websites, du har besøgt. Sammen med browserens cache, som hjælper med at indlæse sider hurtigere, gør cookies det nemmere for dig at surfe på nettet.

Når du rydder din browsers cache og cookies, slettes websiteindstillinger som f.eks. brugernavne og adgangskoder, og nogle websites kan virke langsommere, fordi alle billederne skal indlæses igen.

I Google Chrome

  1. Åbn Chrome på din computer.
  2. På værktøjslinjen i din browser skal du klikke på Mere Flere værktøjer Ryd browserdata .
  3. I feltet "Ryd browserdata" skal du klikke på afkrydsningsfelterne ud for Cookies og andre websitedata og Cachelagrede billeder og filer .
  4. Brug menuen øverst på siden til at vælge den mængde data, du vil slette. Vælg altid for at slette alt.
  5. Klik på Ryd browserdata .

I andre browsere

Gennemgå og følg vejledningen til din browser:

Hvis websiden ikke vises korrekt, kan du prøve at bruge browserens inkognitotilstand eller tilstanden "privat browsing" for at se, om problemet skyldes andre ting end cache eller cookies.

Rediger dine privatlivsindstillinger

Hvis du har problemer med at få adgang til din konto, kan du prøve at ændre dine privatlivsindstillinger.

Kontrollér din browser

Hvis privatlivsindstillingerne for din browser er angivet til "Høj", skal du føje www.triaba.com og www.cint.com til din browsers liste over tilladte websites.

Få oplysninger om, hvordan du kontrollerer eller ændrer privatlivsindstillingerne for din browser.

Se efter sikkerhedsprogrammer

Hvis du bruger et firewall-, proxy- eller antivirusprogram til at øge din computers sikkerhed, skal du midlertidigt slå programmet fra og prøve at logge ind på Google Konti.

Hvis dette løser problemet, har sikkerhedsprogrammet muligvis forhindret dig i at bruge din Google-konto. Kontakt programmets supportcenter, og spørg, hvordan du kan bruge deres program uden at blokere adgangen til Google.